min kamp mot mig själv.

Om någon timma är det måndag, och nu jäklar. Med lite peppning och inspiration från Lina tänkte jag inte dricka läsk (läs Cola) på över en månad.
No problemas, egentligen?
Tjugofem år fyllda och slav under vadå? Jo, socker såklart, och koffein. Vill verkligen inte mer, äcklas av det. När jag tänker efter, så sjukt. Skulle vilja att Joar växer upp i en familj där man dricker läsk på helgen. Helt klart för hälsans skull, tänk bara så det förstör ens tänder. Blir förbannad på mig själv, hur ska jag kunna förbjuda honom någonting jag själv inte låter bli.

Ska sysselsätta mig här hemma i morgon, få upp lite tavlor på väggarna och ordna med lite växter och sånt. Började nu ikväll med att sortera ur våra x antal pappershögar. En ICA påse med skräp och en fin samlig papper i plastfickor. Förmodligen kommer Ante bli lite smått galen på mig, innan han självklart inser det fina med att ha ordning. (att jag stört och rotat runt i hans ordning i oordningen, det är något jag inte tänker ta till mig)

Lina har även varit snäll och bokat en tvättid i sitt namn åt mig, bytte lite i dag skulle man kunna säga. Inte så mycket tvätt, men ibland kan man ta tillvara på stunderna då man är smart att tvätta lite åt gången. (Bra med grannsämja)


Nu tänker jag göra något som inte alls följer den linje jag startade inlägget med, jag ska avnjuta ett par sista droppar av den svarta synden. I morgon är en helt annan dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback