jag är vid liv.

Har visst inte varit så noga med uppdateringarna. Har inte riktigt känt lust eller ork att göra det. Men fick ett litet sug att skriva några rader. Har hänt ganska mycket senaste veckorna. Mina killar har varit i Norrland i över tre veckor. Själv har jag avnjutit en Kreta vistelse med min mor och några goda vänner till henne. Har som sagt tidigare börjat jobba igen, känns bra. Ante har även han fått tillbaka jobbet, helt underbart att ha lite ekonomisk medvind för en gång skull. Ser fram emot att kunna unna mig själv någonting. Senaste halvåret har enbart han som växer mest prioriterats. Har helt ärligt inte handlat kläder för mer än femhundra kronor det senaste halvåret. Skor ska vi inte tala om. Känner mig som värsta tattarmorsan. Hål i hälen på mina enda par skor som går att använda sedan hösten kom. Det blev ganska blött och kallt om fötterna när det regnade senast.
Överdriver inte när jag säger att våran inkomst kommer MER än dubblas i och med att båda jobbar. Extra utgiften som blir till dagis är en droppe i havet. Jag är så enormt lättad... magont räcker att man har av andra anledningar.

Joar har varit andra dagen på förskolan med Ante idag. Igår var vi med båda två, fick träffa de andra barnen och alla "fröknar". Jättemysigt ställe, tror helt klart vi kommer trivas, speciellt Joar. Han har hamnat i en 1-3 års grupp. Kunde verkligen inte bli bättre, och lite roligt är det att våra förra grannars son Ludvig går i samma grupp, det är verkligen en bonus!

Eftersom dagiset är inne i Finspång så måste vi verkligen ha två bilar och två barnbilstolar. Blir även en omväg för mig till jobbet. Men trivs Joar så tror jag inte att vi vill byta till något närmre, varför ändra ett vinnande koncept så att säga.

Några rader blev visst fler än vad jag hade trott, vill avsluta med att skicka en hel drös varma kramar till min fina vän och granne som verkligen kämpar i motvind. Din dag kommer, det är bara det att du fortfarande väntar, och den som väntar på något gott, väntar ALDRIG förlänge.

Nu ska jag ge mig ut på blocket och leta liten pendlar bil till mig! Helst en 80-talist ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej vännen! Har väntat på uppdatering, men å andra sidan så har jag ju pratat med dig så mkt ändå. =) Förskolläraren är lite imponerad av att du nämner förskolan som just förskola till en början i alla fall. Hehe, men du vet också att jag bara retas för tillfället. Åter igen, tack för att du orkar lyssna. Att andra orkar med mig när jag knappt orkar med mig själv... =)

Postat av: Becca

Jag är så glad för er skull. Att det äntligen vände. Underbart! Massa Kramar

2009-10-07 @ 08:41:03
URL: http://mrsernie.blogg.se/
Postat av: Lina

Gud vad härligt att ni båda har jobb igen! :) det är ni värda! puss

2009-10-07 @ 09:01:57
URL: http://oliviamalma.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Hejsan min blogg handlar om mitt liv efter min mammas och lilla systers död och om en stark och glad tjej ifrån Värmland :)



Följ min blogg på Bloglovin så kommer jag följa din =)

http://jenniiifeer.blogg.se

2009-10-15 @ 15:19:26
URL: http://jenniiifeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback