C.S.I nästa?

Ett mysterium har precis blivit uppklarat. Man skulle kunna kalla det ett slags "vållande till annans död". Förklaring följer...

För några veckor sedan gick jag in i en blomsterbutik, köpte mig en grön växt, med ett okänt namn. Förklarade att den skulle klara av att leva i ett badrum utan fönster, ganska mörkt.. Fick då några altenativ att välja mellan och en grön växt, med okänt namn, följde med mig hem. Så långt är allt frid och fröjd. Hade fått det förklarat för mig att den ville ha ganska mycket vatten, inte genomdränkt, men fuktigt.
Veckorna gick, jag vattnade, men bara lite, med jämnamellanrum. Konstigt nog så började den gröna växten uppenbart må ganska dåligt. Först bara så att det kunde anas att någon var fel, känslan var att den fick för mycket vatten, så drog ner på mängden. Dumt nog kändes det aldrig efter i jorden hur det stod till, eftersom jag visste hur mycket jag vattnat. Men den gröna växten ville ändå inte må bättre, trots minskade mängden vatten...

Så, nu ikväll, äntligen kände jag i jorden hur det stod till med den gröna växten. Det visade sig att den stackaren  bokstavligt talat badat i vatten. Någon i detta hushåll har alltså OCKSÅ vattnat denna gröna växt. Den skyldige är unge herrn i familjen, då äldre herrn aldrig skulle komma på idén att vattna någon växt överhuvudtaget utan att ha fått det skriftligt.
Unge herrn tycker nämligen väldigt mycket om att leka i badrummet, gärna i handfatet, MED just det vi kan kalla för mordvapen, vatten. Bevisen är klara, den grönaväxten har stått bara decimeter från handfatet och nu är den mer eller mindre död.
Eftersom den skyldige helt uppenbart inte är straffmyndig, ger jag honom det enda utdelningsbara straffet jag kan; En stor mängd med pussar så fort han vaknar i morgonbitti, om han bara visste vad som väntar... ;D


Kommentarer
Postat av: Lina

haha. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback