dåligt Jennie, dåligt!

Om exakt en vecka fyller min lilla bebis ett år, ett helt år. Ibland när man tittar på honom undrar man hur i hela friden han redan kan fylla ett år. Medan i nästa stund känns det som om han varit med i mitt liv i en hel evighet. På söndag blir det lite kalas här hemma. Har införskaffat fina ljus, servetter med krokodiller och ballonger. Gu så kul, i år är det nog jag som tycker det är roligast med kalas!

Annars då, har haft sjuk sockerfrossa, fy *pip* för mig. Mår ju inte alls bra efteråt.. varken psykiskt eller fysiskt, magen blir ond och uppsväld, och jag har sjuuuk ångest. Nu handlar det inte om absolut avhållsamhet, för det tycker jag är onödigt. Men nog skulle man kunna hålla sig till helgerna? Vart är min självdiciplin? HJÄÄÄÄLP!      
Någon som vill vara min personliga couch och fixa recept, och se till att jag motionerar ett par gånger i veckan? Funderar på att ge Ante mitt visakort, så kan jag inte handla något? Men då kan jag inte handla mat heller. Iofs kan jag göra det när han kommit hem... tål att funderas på.

Nu blir jag bjuden på mat hos mamma, tjohej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skriv kontrakt som både du och andra skriver på. I kontraktet ska också stå ett straff som du får ifall du bryter det och straffet ska vara så hemskt att du inte har något val än att hålla kontraktet=) men det är bra att ha en belöning också... tex att kontraktet går ut om en månad och då får du..... =) bra va! Skriv ett kontrakt i bloggen så har du många vittnen och då blir det inte nådigt =)Lycka till!!! kramar

Postat av: Lina

Hmm. Jag skulle ju kunna försöka bli bättre på det där med att tjata med dig på träning...? Men det där med nyttiga recept och att undvika godsaker är jag själv usel på ;) Åh, önskar att jag hade kunnat vara med på Joars kalas ju... Puss

2009-03-30 @ 19:42:25
URL: http://oliviamalma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback