sju kvar.

I morse var jag på gymet, blev tre km på löpbandet, kände att jag var tvungen att komma igång nu. Kände mig väldigt ringrostig. Men kändes bra att jag fixade dem där tre, bara att fortsätta. Blev en timmes promenad med Tova här nyss också, känns fint.

En tanke som slog mig igår kväll när jag grovstädade badrummet, ni vet när man mer eller mindre slänger ut allt och spolar av och skrubbar (jag gör åtminstonde). Hur ofta händer det att er andra hälft gör något liknande?
Ante har gjort det en gång sen vi blev tillsammans, i Umeå. Klagar inte nu, det var mest en fundering som slog mig, eftersom jag föredrar fräscha badrum så gör jag det bara. Nu är det hemskt, Tova fäller, så dammsuger vi inte varje dag så har vi en extra hund utspridd över hela lägenheten.
Längtar också tills vi slipper tvätta allt i vårat badrum, utan får en tvättstuga att göra sånt i. Helt enkelt därför att nu är det alltid kläder över hela badrummet, det är alltid stökigt där inne. Hopplöst, ska bli så skönt att ha en riktigt tvättdag! Skulle ju inte skada att ha båda ;)

Kommentarer
Postat av: Liv

Min andra hälft är helt otrolig! Han städar badrummet, dammsugar, skurar, diskar tvättar, å sköter blommorna. Ja, allt! Undrar vad jag gör som bidrar till husfriden? jo, ja laga mat... å visst kan jag diska, dammsuga å skura, men badrum, tvätt å blommor är helt å hållet sambons ansvarsområden. Visserligen hjälper jag då till med att t.ex. vika tvätten å så. :) Har helt enkelt blivit så här bara. Å båda är glada å nöjda! Perfekt!

Postat av: Lina

Anders är faktiskt duktig. Han brukar bland annat skrubba av väggarna i duschen med jämna mellanrum. (Något som jag är usel på)

2009-03-16 @ 10:58:12
URL: http://oliviamalma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback