Ideér blir verklighet.

Jag har så många ideér, för hur jag vill ha det i lägenheten. Men sen har jag en andra hälft, en Andreas, som inte alltid tycker att mina ideér är dom absolut bästa. Vi har lite olika syn på vad vi behöver och inte behöver. Jag skulle vilja ha en ordentlig sängram till vår säng, och sängbord. Medans Ante hellre prioriterar en ny tv.
Nu är det så att vi har en alldeles utomordentligt bra och fungerande tv, enligt mig. Enligt honom är det en gammal icke platt tv som är fruktansvärt omodern. Det kan jag till viss del hålla med om, skulle gärna ha en ny tv också, men kan den gamla inte få stå kvar tills vi har inskaffat sånt som vi faktiskt INTE har först? Eller är det jag som börjar bli gammal och grinig? Säg gärna till mig för alldel annars ;)

Har även konstaterat att vårat köksbord är på tok för stort för vårat nya kök. Har ett stort köksbord där vi lätt skulle få plats med sex stolar om vi vill. Nya kökets matplats är så pass litet att det helt enkelt inte blir så mycket mer än att vårat bord skulle ta upp all plats. Vi skulle behöva ett bord i storlek med IKEA`s Jokkmokk, komiskt nog. Men eftersom vi har helt okej stolar känns det som att det räcker med att köpa ett bord.

Joar sover, jag borde utnyttja den tiden till annat än datorn, men vet ni vad? Jag orkar inte. Han får helt enkelt hjälpa mig att starta en tvättmaskin senare, och dammsuga, för det tycker han är roligt. Han brukar dammsuga vardagsrummet åt mig, försöka åtminstonde ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Känner igen det där. Anders och jag har inte heller riktigt samma syn på vad vi "behöver"...

Postat av: Betty

Håller med Jennie jag. Visst, platt TV är väl snyggt... MEN... man tillbringar ju hellre tid i en ny fin säng =)

2009-03-23 @ 15:17:37
URL: http://metrobloggen.se/bom
Postat av: Becca

Inte för att dra alla killar över samma kant, MEN det där känns igen. Man får kompromissa (hur det nu går till)

kram

2009-03-23 @ 16:38:11
URL: http://mrsernie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback