beroende?

Jag är nog lite naiv. Trodde jag verkligen att Joar INTE skulle förstöra mobilen tillslut? Ett dreglande barn tillsammans med en ej vattentät mobil? Bara för att det går bra några gånger, så är det dömt att misslyckas tillslut.
Igår hände det...
Efter lite smaskandes på telefonen la jag den i min ficka, efter ett tag märkte jag att den var avstängd. Försökte starta om, pinkoden gick inte att knappa in,, enbart 8:an och 6:an fungerade. Blev lite små irriterad, den har haft sina problem tidigare. Bråkade lite med den en stund, märkte att den blev varm på ena sidan, bad Ante känna efter. Han förstod vad som stod på och bad mig lyssna på den. Självklart sprakade det om den, alltså, kortslutning i systemet och där med det sista andetaget.

Är lite små irriterad just nu, har inte råd att köpa en ny. Har dessutom operatörlåst mig med Telia fram till sommaren, utan möjlighet att uppdatera med ett nytt erbjudande. Slutsatsen blir att jag måste skaffa ett nytt nummer... förmodligen. Eftersom vi inte har någon hemtelefon så är jag ganska beroende av en mobiltelefon.

Jag var ganska naiv, känner mig ungefär som killen i reklamen, som ville ha en ny dator, så han gav sin pojke en tillbringare med dricka. Självklart häller han ut det över datorn. Skulle ljuga om jag sa att jag inte ville ha en ny mobil, men problemet är att jag inte kan köpa en ny just nu. Som de flesta vet så är de inte så jättebilliga.

Hur som helst, poängen var att meddela att jag är mobillös. Går att nå på Ante´s mobil, han har en jobbmobil som han har på dagarna. Vågar ni alltså inte prata med honom kan ni ändå ringa hans mobil innan kl 16 och vara säkra på att det är jag som svarar.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback