rastlös.

Tankarna på vad jag ska göra "sen" har börjat snurra ordentligt. Att få ett jobb just nu är förmodligen inte det lättaste. Lusten att plugga är inte jättestor, känns inte som ett altenativ. Vore skönt att få jobba ett tag innan jag ger mig in i studiernas värld igen. Speciellt som jag skulle vilja kunna stämpla och få mer föreldrapening om det skulle vara så att det blir ett barn till. (Lugn, inget på gång och verkligen inget planerat på många år, om ens det.)

Har sökt ett jobb i dagarna, men det är bara en chansning. Vem vill anställa någon som är föreldraledig samtidigt... blir ett himla pusslande för att få ihop det. Jag vägrar nämligen sätta Joar på förskolan tidigare än till hösten. Förmodligen blir det lite senare till o med, Ante kommer förmodligen vara ledig med honom september - oktober.

Idag har vi fått en vit mark igen... jag är rastlös.
Joar busar för fullt... har lånat Seth´s lära-gå-vagn, så han springer runt här hemma. Han har lärt sig att vända också,man får akta fötterna. Han utstrålar en härlig lycka när han kan gå själv.

Veckan har lite planer, men allt är pausat tills i morgon då barnbidraget kommer. Känns hemskt, men är verkligen pank just nu. Joars gröt räcker precis till en potion till frukosten i morgonbitti.

Sitter och planerar lite mat, får finbesök på torsdag. Tänkte försöka mig på lite ordentligt matlagande, länge sen jag verkligen gav mig hän i matens värld. Älskar att testa och exprimentera i köket. Vattnas redan i munnen.

Binder verkligen inte ihop den här texten alls, men det handlar verkligen om allt och inget.
Återkommer när jag tagit tag idagen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det låter spännande!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback