Joars djungel.

Förskoledjungeln, hjälp!

Har tagit tag i lite trådar nu, ska ansöka om "dagis"plats åt Joar. Vilket projekt. Vart ska han vara, vilket ställe är bäst? Det som är närmast men kanske näst bäst? Eller det som är lite längre till, men verkar vara kalas bra?
Pratade med min goda vän Lina för några månader sedan, som besitter djup visdom i ämnet, (förskolärare) och hon förespråkade uppdelade åldersgrupper. Måste säga att jag är inne på samma linje, gillar den idén bäst. Så nu när jag sitter och läser om de olika förskolorna, blir jag besviken när mitt favorit ställe har blandade åldersgrupper. hihi, vad ska jag nu göra?

Ska boka möte med mina två favorit ställen. Nästa problem är att vi ska flytta, kanske inte i morgon, men inom en ett års period. Vi måste uppgradera oss till en två med ett rum till, en trea med andra ord. Men hur ska jag veta vart den ligger? Ska man byta dagis då? Det känns ju inte bra, bättre med en stabil tillvaro för våran lilla knodd.

Hjäälp Lina, behöver dina visdomsord!

Kommentarer
Postat av: Becca

Önskar att jag kunde komma med bra råd, men som du vet så har jag inte så stor erfarenhet av förskolor ;) Jag bara säljer saker till dem hih..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback