gott!

Arbetar på att vakna, mina ögon går i kors. Blev sent igår, killarna var ute på krogen, och jag var chaffis. Men just nu är det Ante som är i störst behov av sömn, så det missunnar jag honom inte. Jag och Joar har precis ätit frukost, nu leker han med babysittern som vi tog ner från vinden när lilla Alicia var här. Han sitter och gungar så sött.

Jag funderar på vad vi ska äta idag, kanske skulle ta en titt i frysen. Ska se till att äta lunch innan jag åker till mor och far, har lovat att hjälpa till att måla huset. Men känner att min fantasi inte är speciell stor... jag är mest sugen på sushi hela tiden ;)

Men jag har ett favoritrecept jag vill dela med mig av, fajitan som jag bjöd på i fredags! Busenkelt, och sjukt gott!

Kycklingröra:
1 grillad kyckling.
1 rödlök
2 röda paprikor
ca 1 msk tacokrydda (smaka er fram)
2 dl tomatsalsa på burk.

Sås:
2 dl medelhavsinspirerad matyoghurt (lite tjockare yoghurt)
2 msk mango chutney (jag brukar ha lite mer)

Pitabröd eller tortillabröd.

Gör såhär:
Bena ur kycklingen, skär mindre bitar. Skala lök och paprika i tunna bitar, fräs i stekpanna, men bara en kort stund. Lägg i kycklingbitarna, tacokryddan och salsan. Låt koka upp. Värm bröden, servera sedan kycklingröran med bröden och mangosåsen. Mums!

(Receptet är taget från Arlas hemsida!)

Kommentarer
Postat av: Lina

Å vad bra, nu kan jag bjuda Anders på det! :) Det var jättegott. Men det är ju också all mat du bjuder mig på... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback