så blev det akuten igen.

Som skrivet innan började dagen hur bra som helst, Joar och jag hade en jättemysig morgon! Men vid lunch så ramlade liten från sin lilla leksakstraktor, och slog i näsan. Blodet sprutade bokstavligt talat, massa gråt. Min första tanke var att han slagit ut framtänderna, men när jag såg näsblodet förstod jag att det måste vara näsan som tagit den värsta stöten. Det visade sig att han slagit sig illa mellan näsborrarna, så pass att det blev ett ordentligt jack, man kan säga att det liksom "gick av".
Så in till akuten där de konstaterade att det förmodligen behövdes sys, men de ville inte ge sig på det där, utan skickade oss vidare till Norrköping. Väl där blev det en del väntande eftersom det var alldeles fullt, folk överallt i korridorerna. Men med gammal erfarenhet av akutmottagningar och dess väntetider, så gick det väldigt fort. Läkaren trodde att vi skulle behöva söva honom för att kunna sy, men för säkerhetsskull så ville han rådgöra med plastikkirurgen i Linköping. Dom däremot trodde inte det var någon fara alls och tyckte att det räckte med att göra rent ordentligt. Framförallt eftersom det slutat blöda så pass fort.
Så nu har vi en liten kille med fläskläpp och svullen näsa... stackars liten. Helt otroligt att han var så glad hela tiden inne på sjukhuset. Han var så busig att han fick tag på larmknappen och lyckades trycka. Lite pinsamt, men när de kom in och såg honom med den i handen så log dom bara =) Han fick ett litet klistermärke med pluto på, dagens höjdpunkt.
Våran tappre lilleman. Två akutbesök på en sommar, det är inte dåligt för en ettåring. Han är kanske lite vild ;)

Nu sover han gott efter dagens bravader. Hjärtat stannar helt klart upp några sekunder innan man ser att de fortarande lever. Ingenting annat spelar någon roll just då, vem vore jag utan min Joar?

Han satt i pappa Antes knä en stund innan han somnade, ritade lite. Tyckte det blev så gulligt, så var tvungen att fotografera... håll till godo och ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Lina

Stackars liten. Krama om honom från mig

Postat av: Lina

Lillgubben! :-) såklart busa på sjukhuset ;) förlåt mig för att jag har glömt, men vad var det förra akutbesöket?

2009-08-06 @ 10:07:50
URL: http://oliviamalma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback