sommarplan.

Har ju länge velat fjällvandra, men det blir aldrig av. Det är väl att man inte riktigt har någon erfarenhet och inte riktigt vet vart man ska utgå ifrån. Ni kanske tycker att jag med en norrländning till karl borde väl inte ha några problem, men det är helt enkelt så att min norrländning helst bara är i fjällen om det innebär snöskoter.
Det kommer bli av, det vet jag, men tills dess har jag tänkt njuta av vårat underbart vackra Östergötland. Det är inte dåligt det heller. Jag har planerat en sommar då jag och Lina (L) ska upptäcka många av de vandringleder som finns runt om i vårat län.

http://www.ostgotaleden.se/
Surfa in på östgötaledens hemsida om ni tror det skulle vara något för er. Där finns information om lederna, och hur de går genom de olika kommunerna.

Följer gärna med om någon av er är sugen på att vandra. Överst på min lista är Ombers vandringsled. 2,7 km runt, du har väl inte ångrat dig Lina? ;) På vägen hinner man besöka Alvastra klosterruin, Pålbyggnaden från yngre stenåldern inte långt därifrån, bokskogsreservat, och sjukt fin utsikt och otrolig natur. En hel del annat också, men det får ni spana in själva om ni har lust.
http://www.sveaskog.se/Jakt-fiske-och-friluftsliv/Besoksomraden/Ekoparker/Ekopark-Omberg/Karta/
Tänkte att våren skulle få komma ordentligt först, vackra våren...

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är ett helt fantastiskt område det där! Ett annat fint ställe är Stjärnorpsravinen :) (Dagsutflykt?)

Postat av: Lina

Ett underbart fint område! Är absolut med så länge jag är ledig och har möjlighet! Ett tips för en dagstur är Stjärnorpsravinen, också jättefint! :)

2009-04-17 @ 15:54:21
URL: http://oliviamalma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback