en fri dag.

En tv och datorfri dag var mitt mål. Gick ganska bra faktiskt.. fram tills nyss. Men det var inte direkt nåt misslyckande. Det var i förmiddags som det var så skönt. Har haft en dålig vana att starta tv:n så fort jag vaknat. Förstår verkligen inte varför? Kan inte påstå att förmiddagens program är speciellt intressanta. Hem till gården? Våra bästa år? Bottenskrapet... verkligen,
Tänkte göra samma sak imorgon. Lär ju inte missa något speciellt. Radion fungerar minst lika bra, kanske startar datorn för att kunna lyssna på musik. Har ingen stereo längre, kastade min när jag flyttade ihop med Ante. Den sjöng på sista refrängen kan man säga. Det var inte många skivor som den kunde spela, och då var det helt lagliga skivor =) Tänkte höra om min mor kanske har någon gammal vi kan låna?

Dagen har varit händelserik. Först lite ärenden på "stan" som Ante kallar centrala Finspång. (Gör mig fortfarande lite förvirrad ibland.) Sedan en stund på öppna förskolan, Joar fick umgås lite med de andra barnen. Sedan blev det hem på sen lunch innan vi åkte ut och hälsade på Emmeli ute i deras nya hus i Borggård. Dom har det riktigt mysigt där ute. Avis, riktigt avis. =) Men den som väntar på nåt gott sägs ju aldrig vänta för länge.

Nä, nu blir det att göra som mina grabbar. Sova...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback