mamma nu.

Igår när jag skulle krypa ner i sängen så hittade jag Joar´s napp i fickan. Fick den här riktiga känslan av att det var på riktigt nu, jag är en mamma. Har också märkt att plötsligt har andra kvinnor (och vissa män för den delen) lättare för att prata om förlossningar och hur det varit för dem. Lite som om man plötsligt är med i någon "hemligklubb". Ganska intressant faktiskt, har fått höra både roliga och tråkiga saker från ganska oväntade håll.

Har också märkt vissa mödrars behov av att hävda sig och sina barn. Jämförelse, förstår det inte riktigt... 
Tycker verkligen det är riktigt larvigt, vem bryr sig om vilket barn som lär sig prata först? Eller var man köper kläderna till barnet? Lyckligtvis så har jag vänner som är av samma åsikt, vilket betyder att detta absolut inte var riktat mot någon av er.

Hur som helst så hoppas vi på att Joar inte ska ha blivit smittad av mig, men misstänker att chansen är ganska stor eftersom han spenderat en hel del tid i min famn =) Har lock för öronen nu, och det varierar lite fram o tillbaka, riktigt obehagligt faktiskt =)


I helgen blir det ett besök upp till Igelfors och motordagen som anordnas där...(www.motordagen.se) lite sportbilar och annat smått o gott. Mest stämningen och folket. Skulle vilja hinna med ett besök i Norrköping också, Joar växer, vilket betyder att han börjar få dåligt med kläder =)

Tillsist så hoppas vi ju att lillkusinen behagar komma ut snart! Hoppas allt går bra för dig Emma! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback