med hjärtat i halsgropen.

Idag har jag varit en sväng i norrköping. Skulle handla julklappar, hittade inget som jag ville ha.
Kom hem, och Ante skrämde verkligen skiten ur mig, gömde sig bakom en bil på parkeringen när jag hade parkerat hemma. När jag sedan klev ur och skulle runda bilen hoppade han fram. Brukar inte bli rädd, men jävlar, både skrek och hoppade högt. Ante sa att jag hade hållt för huvudet som om jag skyddade mig, men vem skulle inte det?

Måste även hålla med Lina och beröma alla de som rör sig ute i trafiken och som använder reflexvästar. Egentligen, ska det vara så svårt? Ibland kan det handla om liv eller död. Höll på att köra över en svartklädd nisse vid ett övergångställe, hade det inte varit 30 hade jag garanterat kört på han. Tycker inte om att vistas ute i trafiken till fots eller på cykel utan reflex. Speciellt som jag ofta är mörkt klädd.

Nu ska jag diska och hänga upp tvätt. Dagens hushållssyssla... Ibland saknar jag faktiskt tvättdagaran som hyreslägenheter annars brukar hänvisa till...Men har väl ingen rätt att klaga när vi har en alldeles egen tvättmaskin i lägenheten.

Dagens busfrö, med hjälm. Mosters gamla hjälm.. han har nämligen börjat ställa sig upp. Mer vingligt än stadigt än så länge.




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback