Dagen D.

Visst är jag/vi skeptiska, hur stor är chansen att de lyckades förutspå den exakta förlossningsdagen då för flera veckor sedan? Men, vi väntar och ser... lite mer än tolv timmar framöver så kan allt och inget hända.
Bebis hade nåt ryck i morse tidigt, och nu har den helt bytt läge, har kunnat känna en fot i flera flera veckor sparka mig på högersidan. Men nu har den nog snurrat lite för allt jag kan känna är en jätterumpa som försöker komma ut ovanför naveln. Plus det obligatoriska "kraffsandet" under naveln. Så någonting har den på gång, eller hade. Kanske bara bestämde sig för att den där flera veckors positionen helt plötsligt inte var bekväm längre...

Hur som haver så gör jag inte många knop för tillfället, inte Ante heller iofs, inte just nu. Men var inne i Norrköping en sväng igår och kollade läget lite på stan. Själv fick man ju bara titta, kan inte ens köpa mig nya skor, för dom lär inte passa om en månad och vattnet är borta från mina fötter. Men nya skor skulle behövas, de lär väl tror att jag är en riktig sunkis när vi kommer in till förlossningen.

Har även börjat bearbetat våran "lillträdgård", vilket verkligen behövs. Vore trevligt med att kunna få en fin gräsmatta att sätta ut fötterna på. Min mor har även lovat bort en av hennes flerårs rosor som hon haft hemma i trädgården till mig... Visst har jag den bästa mamman i hela världen? =)

Nää, nu ska jag faktiskt åka ut och umgås lite med min systerson. Övning ger färdighet (?!)

image35
För några dagar sedan, notera vår lilla vovve som absolut INTE får vara i soffan ;-p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback