ångest fyllt besök.

Efter ett inte så bra test igår på mödra fick jag lämna in ännu ett urinprov nu i morse. Får se vad de säger på labb.. stickan vissade regnbågens alla färger, vilket betyder att det var helt fel mot vad det skulle vara. Hur som helst så verkade det inte vara något helt onormalt, med det menar jag livshotande. I så fall så hoppas jag innerligt att hon hade skickat iväg mig för snabbare test =) Mina blodvärden var väl inte heller på topp, vilket resulterade i, ett för mig plågsamt utdraget blodprov. (Människan insisterade på att ta åtminstonde ett hundratal rör (absolut ingen överdrift...) Vilket jag inte uppskattar då mina ben blir som gele och ögonen svartnar och sedan kräks jag. Tror inte riktigt att min barnmorska tog min varning på allvar när jag sa att jag brukar må dåligt och svimma när man ska ta blod från mig. Men det blev hon varse, fick gå till en helt underbart skön stol och lägga mig ner medan de tog provet. Har ingen riktigt bra förklaring till min reaktion, barnmorskan verkade övertygad om jag jag varit med om något väldigt plågsamt blodprov när jag var liten, men varken jag eller mamma (var självklart tvungen att fråga henne) kan påminna oss om något sådant ska ha inträffat. Hur som helt så får jag iaf veta att mina svettfunktioner i handflatorna fungerar, eftersom det är enda gången jag får handsvett =) Intressant information, men ändå! =)

Nu är det åtminstonde avklarat och jag kan fortsätta njuta av julefriden, kanske. Ska jobba helgen först, men det är inga större problem då sällskapet är trevligt!

Ska försöka komma ihåg att ta en bild på min "lilla" mage, är ändå ett par veckor sen sist. Tänkte lägga upp den här sen i så fall... ska som sagt försöka att komma ihåg.

Nu ska jag slå på lite shysst julmusik och sedan ta tag i lite städande, nu jäklar ska de bli kliniskt(?) rent"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback