4 december.

Oj, så fort tiden går. Väldigt fort... men önskar faktiskt att det skulle gå liite fortare. Vill så gärna börja på nästa steg, men jag antar att den som väntar på något gott, inte väntar för länge.

Kom in en kvinna med en 7 veckors bebis i dag, man kan inte annat än låta blicken falla ner i barnvagnen, är det möjligen en sjukdom?

Annars då, inte speciellt mycket.. funderar lite över julklappar. Har redan avklarat en del, är inte klar än. Men börjar få det mesta klart för mig, vem som ska få vad och så. Blir inte mycket julklappar i år, drar in på det. Ekonomin, tycker inte om jul, speciellt inte som jag sparar alla ören jag kan till knodden.

Har suttit och granskat våran lägenhet lite mer ingående i dag, och konstaterat det att allt är lite snett och vint... tror inte att det finns en enda ljuskapp eller eluttag som sitter rakt. Även det allmäna slitaget är gaaaanska markant. Man kan samanfatta lägenheten med ett bra ord, sunkigt. Som tur är, så har vi ju så himla fina möbler och andra saker, så vid första anblicken så syns inte det värsta. Med undantag för det riktigt äckliga badrummet, och då menar jag inte städningen, utan exempelvis ett par stora äckliga märken av någonting som har runnit ner för ena väggen. (går INTE att få bort, lovar, har arbetar på poblemet) Det riktigt blåa golvet, och de smuttsvita väggarna. (Hur någon kan vara så dum att välja just den färgen, det övergår mitt förstånd.) Helt enkelt sunkigt. Men, kanske borde inlägga att vi betalar inte speciellt mycket, hyran ligger minst 1000 kr billigare än normala treor i den här storleken, så alltså står vi ut, utan att klaga på varesig snea eluttag eller blåa badrumsgolv! =)

Intressant intressant, funderingar i ett vintervitt Umeå.

Kommentarer
Postat av: Ellut

Åhh har ni snö?!Får vi komma,vill se lite snööö!
Du,det är en svår obotlig sjukdom ska du veta...
guu va fina magar man ser överallt sen!!

2007-12-05 @ 11:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback